Rodzaje zajęć

Idea Fit oferuje szereg różnorodnych zajęć grupowych i indywidualnych, dostosowanych do poziomu aktywności oraz kondycji Klienta. Grafik obejmuje zajęcia wzmacniające całe ciało, pomagające w spalaniu tkanki tłuszczowej czy zgubieniu dodatkowych kilogramow. Klienci mogą wybrać również zajęcia typowo taneczne lub rozciągające. W naszej ofercie znajdują się też zajęcia dla seniorów, które znacząco poprawiają jakość życia osób starszych. Istieje możliwość skorzystania z zajęć grupowych prowadzonych na świeżym powietrzu (marszobieg) oraz indywidualnych (trening personalny na sali lub w terenie).

Poniżej znajdują się opisy przybliżające charakter poszczególnych zajęć.

Aerobik

Aerobik to proste sekwencje ruchów wykonywanych w rytm energicznej muzyki. Do treningu wykorzystuje się m.in. ciężarki, taśmy czy piłki. Zajęcia maja na celu poprawę ogólnej kondycji fizycznej, poprawę równowagi i koordynacji ruchowej, spalenie nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej oraz wzmocnienie mięśni całego ciała.

Gimnastyka dla Seniora

Gimnastyka dla seniora to zajęcia prozdrowotne stworzone specjalnie z myślą o osobach starszych. Proponujemy gimnastykę ogólnorozwojową w miłej atmosferze przy spokojnej, przyjemnej dla ucha muzyce. Ćwiczenia mają na celu poprawę wydolności krążeniowo-oddechowej, poprawę techniki oddychania, zwiększenie zakresu ruchomości w stawach oraz elastyczności mięśni, zapobieganie osteoporozie, dbanie o zdrowie kręgosłupa, trening równowagi i poprawę nastroju.

Pilates/ Zdrowy kręgosłup

Przy dźwiękach spokojnej, relaksującej muzyki wykonywane są różnorodne ćwiczenia oddechowe i rozciągające, jak również z zakresu techniki pilates czy rehabilitacji. Zajęcia te skoncentrowane są na profilaktykę bólów kręgosłupa. Mają na celu naukę przyjmowania prawidłowej postawy ciała, wzmocnienie mięśni powierzchownych oraz głębokich odpowiedzialnych za stabilizację kręgosłupa, zwiększenie ruchomości kręgosłupa we wszystkich płaszczyznach ruchu, uelastycznienie mięśni przykurczonych w wyniku siedzącego trybu życia i naukę prawidłowego oddychania.

Trening funkcjonalny

Rodzaj intensywnych ćwiczeń wzmacniających całe ciało, bez widocznej rozbudowy mięśni. Dzięki imitacji często wykonywanych ruchów, zmniejsza ryzyko urazów podczas wykonywania codziennych czynności i pozwala nam poruszać się pewniej i wydajniej. Ze względu na to, że łączy w sobie kilka rodzajów ruchu jednocześnie, poprawia gibkość i koordynację. Oprócz tego szybkie tempo ćwiczeń zwiększa ogólną wydolność organizmu i poprawia krążenie krwi. Bardzo ważną zaletą tej formy ćwiczeń jest również wzmacnianie często zaniedbywanych przez nas mięśni głębokich. Mięśnie te odpowiadają za utrzymanie prawidłowej postawy i zapobiegają występowaniu bólów kręgosłupa. Jest to szczególnie ważne w przypadku osób, które prowadzą na co dzień siedzący tryb życia. Ich gorset mięśniowy jest często słaby, przez co często dotykają ich bóle szczególnie dolnej części kręgosłupa. Podczas treningu funkcjonalnego ważne jest dbanie o różnorodność ruchów. Pomagają w tym dodatkowe przyrządy: sztangielki, piłki lekarskie, taśmy, gumy, worki bułgarskie, stepy, płotki, drabinki koordynacyjne i inne.

Zumba

Zumba to zainspirowana latynoskimi rytmami fuzja tańca i aerobiku. To obecnie jeden z najmodniejszych kierunków taneczno­-rozrywkowych w USA, jak również w Europie! Ten nowoczesny system fitnessu, idealnie i w krótkim czasie kształtuje całą sylwetkę, dostarczając przy tym świetnej zabawy! Oprócz doskonałej porcji rozrywki i dobroczynnym wpływie na nasze ciało, zumba podnosi poziom endorfin, a to jak wiadomo wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie.

Trening personalny

Prywatna sesja treningowa dostosowana do indywidualnych możliwości Klienta. Trening odbywa się na sali lub na świeżym powietrzu - zależnie od preferencji. Istnieje również możliwość przeprowadzenia treningu w domu Klienta, jeśli warunki na to pozwalają. Trening personalny pozwala na maksymalnym skupieniu się na postawionych celach i daje spektakularne efekty!