Rodzaje zajęć

Idea Fit oferuje szereg różnorodnych zajęć grupowych i indywidualnych, dostosowanych do poziomu aktywności oraz kondycji Klienta. Grafik obejmuje zajęcia wzmacniające całe ciało, pomagające w spalaniu tkanki tłuszczowej czy zgubieniu dodatkowych kilogramow. Klienci mogą wybrać również zajęcia typowo taneczne lub rozciągające. W naszej ofercie znajdują się też zajęcia dla seniorów, które znacząco poprawiają jakość życia osób starszych. Istieje możliwość skorzystania z zajęć grupowych prowadzonych na świeżym powietrzu (marszobieg) oraz indywidualnych (trening personalny na sali lub w terenie).

Poniżej znajdują się opisy przybliżające charakter poszczególnych zajęć.

Aerobik

Aerobik to proste sekwencje ruchów wykonywanych w rytm energicznej muzyki. Do treningu wykorzystuje się m.in. ciężarki, taśmy czy piłki. Zajęcia maja na celu poprawę ogólnej kondycji fizycznej, poprawę równowagi i koordynacji ruchowej, spalenie nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej oraz wzmocnienie mięśni całego ciała.

Gimnastyka dla Seniora

Gimnastyka dla seniora to zajęcia prozdrowotne stworzone specjalnie z myślą o osobach starszych. Proponujemy gimnastykę ogólnorozwojową w miłej atmosferze przy spokojnej, przyjemnej dla ucha muzyce. Ćwiczenia mają na celu poprawę wydolności krążeniowo-oddechowej, poprawę techniki oddychania, zwiększenie zakresu ruchomości w stawach oraz elastyczności mięśni, zapobieganie osteoporozie, dbanie o zdrowie kręgosłupa, trening równowagi i poprawę nastroju.

Pierwsze kroki

Zajęcia przeznaczone dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z fitnessem lub podejmujące aktywność na nowo - po dłuższej przerwie. Forma ta ma na celu zaznajomienie ćwiczących z podstawowymi krokami wykorzystywanymi w prostych sekwencjach ruchowych oraz naukę i doskonalenie prawidłowej techniki wykonywanych ćwiczeń. Ponadto, zauważalna jest poprawa ogólnej kondycji fizycznej: wydolności fizycznej, siły mięśniowej, koordynacji, równowagi oraz elastyczności. Tempo zajęć waha się od wolnego do umiarkowanego. Do ćwiczeń są wykorzystywane piłki, obciążniki oraz taśmy.

Pilates/ Zdrowy kręgosłup

Przy dźwiękach spokojnej, relaksującej muzyki wykonywane są różnorodne ćwiczenia oddechowe i rozciągające, jak również z zakresu techniki pilates czy rehabilitacji. Zajęcia te skoncentrowane są na profilaktykę bólów kręgosłupa. Mają na celu naukę przyjmowania prawidłowej postawy ciała, wzmocnienie mięśni powierzchownych oraz głębokich odpowiedzialnych za stabilizację kręgosłupa, zwiększenie ruchomości kręgosłupa we wszystkich płaszczyznach ruchu, uelastycznienie mięśni przykurczonych w wyniku siedzącego trybu życia i naukę prawidłowego oddychania.

Squash/tenis stołowy

Istnieje możliwość skorzystania z indywidualnych zajęć squasha lub tenisa stołowego. Zajęcia odbywają się w klubach na terenie Krakowa (możliwość dopasowania konkretnego miejsca).

Squash jest sportem o dużej intensywności, który zwiększa metabolizm, a tym samym doskonale wpływa na spalanie tkanki tłuszczowej. Godzinny trening squasha o umiarkowanym poziomie intensywności spala około 500 kcal. Oprócz właściwości spalających i odchudzających ważną zaletą gry w squasha jest praca większości posturalnych mięśni całego ciała. Oznacza to, że regularne treningi wpływają na poprawę kształtu ciała. Staje się ono smuklejsze i zgrabniejsze. Poprawa metabolizmu i zwiększenie przepływu krwi przez mięśnie, szczególnie ud, redukują cellulit i ujędrniają ciało. Najlepsze efekty można osiągnąć, trenując około godziny 2-3 razy w tygodniu.

Trening funkcjonalny

Rodzaj intensywnych ćwiczeń wzmacniających całe ciało, bez widocznej rozbudowy mięśni. Dzięki imitacji często wykonywanych ruchów, zmniejsza ryzyko urazów podczas wykonywania codziennych czynności i pozwala nam poruszać się pewniej i wydajniej. Ze względu na to, że łączy w sobie kilka rodzajów ruchu jednocześnie, poprawia gibkość i koordynację. Oprócz tego szybkie tempo ćwiczeń zwiększa ogólną wydolność organizmu i poprawia krążenie krwi. Bardzo ważną zaletą tej formy ćwiczeń jest również wzmacnianie często zaniedbywanych przez nas mięśni głębokich. Mięśnie te odpowiadają za utrzymanie prawidłowej postawy i zapobiegają występowaniu bólów kręgosłupa. Jest to szczególnie ważne w przypadku osób, które prowadzą na co dzień siedzący tryb życia. Ich gorset mięśniowy jest często słaby, przez co często dotykają ich bóle szczególnie dolnej części kręgosłupa. Podczas treningu funkcjonalnego ważne jest dbanie o różnorodność ruchów. Pomagają w tym dodatkowe przyrządy: sztangielki, piłki lekarskie, taśmy, gumy, worki bułgarskie, stepy, płotki, drabinki koordynacyjne i inne.

Zajęcia w terenie

Aktywne spędzenie czasu na wolnym powietrzu. W zależności od poziomu zaawansowania grupy, proponujemy marsze z kijami, marszobiegi oraz biegi. Wszystkie formy wzbogacone są o ćwiczenia wzmacniające, wykorzystując elementy naturalnego środowiska.

Zumba

Zumba to zainspirowana latynoskimi rytmami fuzja tańca i aerobiku. To obecnie jeden z najmodniejszych kierunków taneczno­-rozrywkowych w USA, jak również w Europie! Ten nowoczesny system fitnessu, idealnie i w krótkim czasie kształtuje całą sylwetkę, dostarczając przy tym świetnej zabawy! Oprócz doskonałej porcji rozrywki i dobroczynnym wpływie na nasze ciało, zumba podnosi poziom endorfin, a to jak wiadomo wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie.

Trening personalny

Prywatna sesja treningowa dostosowana do indywidualnych możliwości Klienta. Trening odbywa się na sali lub na świeżym powietrzu - zależnie od preferencji. Istnieje również możliwość przeprowadzenia treningu w domu Klienta, jeśli warunki na to pozwalają. Trening personalny pozwala na maksymalnym skupieniu się na postawionych celach i daje spektakularne efekty!

Zostań Fit

Kompleksowy program prozdrowotny ZOSTAŃ FIT to Twoja szansa na spełnienie marzenia o zdrowej, smukłej sylwetce. Dzięki połączeniu odpowiedniej diety i ćwiczeń fizycznych unikniesz efektu jojo, a Twoja przemiana będzie zachwycać wszystkich! Z nami na pewno polubisz ruch!

Zobacz, co Cię czeka:
- zmiana nawyków żywieniowych
- wyrzeźbienie sylwetki
- wzmocnienie mięśni
- zwiększenie pewności siebie
- zdecydowana poprawa samopoczucia

Dzięki wsparciu prowadzących i współćwiczących osiągniesz spektakularne rezultaty!
Dopasujemy elementy programu do Twoich potrzeb, w zależności od wyników, jakie chcesz osiągnąć! Ty powiedz nam o swoich oczekiwaniach, my podpowiemy, jak do nich dążyć!

W ramach programu dajemy Ci:
- karnet OPEN na 3 miesiące
- 2x trening personalny
- 2x indywidualną konsultację dietetyczną
- rozpisanie jadłospisu
- nielimitowaną opiekę dietetyka oraz trenerów
- monitorowanie postępów
- stałą dawkę motywacji

Zgłoś się już dziś - zadzwoń pod nr 606 408 222 lub napisz na adres: kontakt@ideafit.com.pl Zmień swoje życie na lepsze!