Idea Fit - dieta: Jaglany jabłecznik

Jaglany jabłecznik to połączenie słodkich jabłek i sycącej kaszy jaglanej. Zero mąki, zero dodatkowego cukru, za to mnóstwo wartościowych składników odżywczych, które wiosną bardzo się przydają!

Zafundujcie tę bombę witaminową sobie i dzieciom!

Składniki:

  • 6 słodkich jabłek
  • 1 i ½ szklanki kaszy jaglanej
  • 3 i ½ szklanki mleka roślinnego (najlepiej migdałowego, ale sojowe czy kokosowe też może być)
  • 2 łyżki ekstraktu z wanilii
  • 2 łyżki ksylitolu
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • sok z ½ szklanki cytryny

Wykonanie:

  • Zagotuj 3 szklanki mleka, dodaj opłukaną kaszę jaglaną i gotuj, aż wchłonie cały płyn (ok. 25 minut).
  • Pod koniec gotowania dodaj 2 łyżki ksylitolu.
  • W międzyczasie obierz jabłka i zetrzyj je na tarce o dużych oczkach.
  • Dodaj sok z połowy cytryny, aby nie ściemniały!
  • Dodaj cynamon, dobrze wymieszaj całość i odstaw na bok.
  • Gdy kasza wchłonie całe mleko, dodaj pozostałą połowę szklanki mleka oraz wanilię i zblenduj całą masę.
  • Nie musi być ona perfekcyjnie gładka - mogą pozostać nieznaczne grudki.
  • Na spód wyłóż połowę przygotowanej masy z kaszy jaglanej. Postaraj się również wyłożyć ją na boki.
  • Nałóż jabłka do środka i przykryj resztą masy jaglanej.
  • Piecz w 180 stopniach przez 60 minut. Wyłącz piekarnik i pozostaw w nim ciasto do wystygnięcia.

Porady:

  • Aby pozbyć się goryczki z kaszy jaglanej, przed gotowaniem przelej ją porządnie gorącą, a następnie zimną wodą.
  • Ciasto możesz udekorować zdrowym pudrem, czyli zmielonym na pył ksylitolem!
  • Nie krój gorącej szarlotki - jest ryzyko, że delikatne ciasto rozleci się.

Smacznego!

Zdaniem dietetyka: Kasza jaglana to nieocenione źródło białka, bogactwo witamin z grupy B, żelaza, miedzi oraz krzemu. Nie zawiera glutenu, dzięki czemu jest lekkostrawna i nie uczula. Co ciekawe kasze: jaglana i gryczana jako jedyne posiadają zasadotwórcze właściwości (nie zakwaszają naszego organizmu).

Dietetyczka Idea Fit: Ania Zawadzka
Jej pasją jest gotowanie i dbanie o zdrowe żywienie.
Zwraca szczególną uwagę na zawartość makro i mikroskładników w posiłkach oraz fakt, by były pełne witamin.
Jej motto to: w zdrowym ciele - zdrowy duch!
Więcej na temat Ani - kliknij tutaj!